vrijdag 18 mei 2012

Verkozen en Verraden

Ik heb weer wat boeken uit, en 2 van die paar boeken zijn Verkozen en Verraden. Het zijn de eerste 2 delen van een serie.


Het verhaal
Zoey is een normaal schoolmeisje en heeft thuis wat problemen met haar stiefvader, als ze op een dag opeens gemerkt wordt. Als je gemerkt wordt, moet je naar 'het huis van de nacht'. In 'het huis van de nacht' word je dan langzaam een vampier. Maar haar ouders (en vooral haar vader) staan dit niet toe, en ze krijgt hele erge hoofdpijn enz. Maar Zoey is niet helemaal normaal verkozen, ze wordt namelijk door de oppergodin (Nux) persoonlijk hoogbegaafd. Ze heeft dan een ander merkteken dan het gewone merkteken. Die van haar is namelijk helemaal ingekleurd. Er gebeuren door dat ingekleurde merkteken allemaal dingen en heeft de leider van de Duistere Dochters het gauw gemunt op Zoey.

Wat ik ervan vind
Ik vind het een super leuk boek en ik wilde ook heel graag doorlezen in het volgende deel. Het zijn leuke personages en je komt ook snel in het boek.

8,0

Verkozen
€ 18,95
4,8 van de 5


Het verhaal
Het is het tweede deel en dus het vervolg op Verkozen. Zoey is pas een paar maanden in het huis van de nacht, maar heeft wel al allemaal hele leuke vrienden en vriendinnen. Ze heeft alleen 1 probleem: ze heeft haar stempel op haar mensen vriendje gedrukt. Als je op iemand je stempel drukt, dan voel je de gevoelens en kan je elkaar oproepen. Ze heeft hierdoor ook hele erge grote bloedbehoefte (en dan alleen naar het bloed van haar mensenvriendje) maar ze heeft ook nog verkering met Erik (ook een vampier in opleiding) en Loren Blake (poet invalleraar) ziet ook wel wat in haar. Allemaal erg ingewikkeld dus. Ook gaan er in dit boek best veel leerlingen doodt, en worden er 2 mensenjongens vermoord. Als Zoey op een gegeven moment voelt dat Heat in de problemen zit, gaat ze erop af en ziet ze dat haar (on)dode vriendin Stevie Rae er ook aan meedoet.

Wat ik ervan vind
Ook dit boek vind ik weer geweldig, en vooral bij dit deel wilde ik doorgaan in het derde deel. Dit ben ik nu aan het doen, en ik vertel zo gauw mogelijk hoe dat deel gaat. Ik vind het gewoon een geweldige serie en ben er helemaal aan verslaafd! :)


8,0


Verraden
€ 17,95
4,5 van de 5


X Floor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten